Iubesc masinile. Conduc mult si nu ratez nicio ocazie sa fac o excursie pe 4 roti, fie ca este vorba despre serpuitorul Transfagarasan sau Coasta Amalfi, fie ca ma asteapta un desert, drumuri de tara sau un covor verde din Bali. De aceea, cand am primit provocarea de a mixa toate aceste experiente intr-o singura zi, cu acelasi model de masina, trecand prin toate anotimpurile… nu am stat pe ganduri. Mai ales cand am auzit ca ma asteapta – Corsica , acolo unde este raliul celor 10.000 de viraje…Suna periculos, dar atat de frumos!
Jaguar E-PACE – cu 300 de cai sub capota – mi-a fost partener de joaca in Corsica, locul nasterii lui Napoleon. Uitandu-ma pe traseu, parca am in fata un EKG, nu o harta. Limita de viteza: 90 km/h. Peisajele dramatice, natura neatinsa de turisti si satele cochete agatate de munte te indeamna sa iti faci de cap pe soseaua serpuitoare prin munti, pana la 2700 de metri. Acolo a urcat si felina, pardon, masina mea, mandra, agila si eleganta pe viraje stranse, cu munti pe o parte si mare pe cealalta. De la plaja pana la nameti, de la macadam pana la namol, nimic nu i-a stat in cale. E-PACE imi aminteste cumva de F-TYPE, preferatul meu, cu grila si aspectul sau sportiv, dar totusi impleteste armonios dinamismul cu comfortul si siguranta ( 5 stele la testele de siguranta Euro NCAP). Pe serpentinele acoperite de gheata, la inaltime, se prindea de sosea exact ca o felina si nu ma lasa sa derapez. Joaca a fost pe macadam si pe nisip. Ajunsa in fata unui rau, mi-am zis: “Pana aici a fost. Sau hai sa vedem – stie si sa inoate??”
Am traversat raul de 2 ori, sa fiu sigura :- ) Aveti aici toata excursia intr-un Instastory care a avut zeci de mii de vizualizari.
Din Bonifaccio, unde m-am cazat, vedeam Sardinia – aflata la numai 15 kilometri . Pana la Coasta de Azur sunt 200 de kilometri, dar Corsica este mult mai departe de zgomotul turistic – ramane salbatica si misterioasa, cu peisaje dramatice si sate pitoresti. In acest tablou incremenit in timp, muntele si marea, dar si cultura italiana si cea franceza isi dau mana, pastrandu-i autenticitatea.
Va imaginati ca am facut 653637277262 de poze. In masina aveam 5 prize USB, plafon panoramic si un display cu tot ce ii trebuie unui calator entuziasmat, dar si unui sofer curios. Nu ratezi nicio imagine cu masina din exterior, dar si interior, iti arata radiografiile perfecte in timp real. E o masina pe care nu o uiti usor. Dar nici ea pe tine 🙂 Iti memoreaza pozitia scaunului, a volanului si alte setari mai preferi tu. Nu te lasa la greu. Cu nenumarate “maini” ajutatoare – sisteme avansate de asistenta pentru sofer: are franare de urgenta autonoma, cu detectare pietoni, are faruri Matrix-laser cu LED, detectează oboseala soferului, prin monitorizarea modului de actionare a directiei, franelor si acceleratiei, pentru a avertiza atunci cand soferul este obosit sau in cazul unei coliziuni, activeaza un airbag exterior, pentru a proteja pietonii de impactul cu capota si cu parbrizul. Si sunt doar cateva..
Cel care a desenat-o spune ca si-a dorit ca privitorii ei sa …zambeasca. LED-uri iau forma unei sicane, grila este impresionanta, iar pe parbriz sunt asezati un jaguar si puiul sau. Va las sa zambiti asadar, privind pozele mele, marturiile unei zile de neuitat pe “insula frumusetii”, Corsica.
1 comment
Albastru te prinde cel mai bine.